Vislielākais burtu izmērs
Lielāks burtu izmērs
Burtu standarta izmērs
PROFILES pētnieciskie darbi
Pēdējās izmaiņas veiktas:
23.10.2013

Latvijā izstrādātie PROFILES pētnieciskie darbi:

1. Ķīmijā – "Ūdens, kuru es izmantoju sadzīvē"

Kādu ūdeni, cieto vai mīksto, mēs izmantojam sadzīvē? Vai to ir svarīgi  zināt? No vienas puses, cietam ūdenim ir labāka garša, tas ir labs kaulu un zobu audu veidošanai. No otras - tas rada katlakmeni, kas nodara kaitējumu sadzīves tehnikai, veido nogulsnes uz cauruļu sienām, tā samazinot radiatoru efektivitāti. Vai var mājas apstākļos noteikt, vai ūdens ir ciets? Kā var novērst katlakmeni? Vai nepieciešams mīkstināt cieto ūdeni? Tās ir problēmas, ar kurām sastopas katra ģimene.

2. Bioloģijā – "Ko es varu uzzināt par savu sānu redzes lauku savas nākotnes karjeras izvēlei"

Veicot pētījumu par perifērās redzes lauku, skolēni izprot maņu orgānu uzbūves atbilstību funkcijām. Pētījumā skolēni attīsta prasmi strādāt ar tekstu, kurā uzzina skaidras redzes galvenos priekšnoteikumus, kas ir sānu redze un kas - centrālā redze. Kā dzīvesveids var ietekmēt cilvēka redzi, un  kurās dzīves situācijās mums nepieciešama vairāk centrālā redze un kurās – sānu redze. Skolēni izvirza pētāmo jautājumu un pieņēmumu par savu sānu redzi un to eksperimentāli pārbauda.

3. Bioloģijā – "Sēnes manās mājās"

Projektā skolēni iepazīstas ar faktu, ka sēnes var sastapt arī savās mājās. Skolēni praktiski izpēta, kā dažādi faktori ietekmē pelējuma sēnes augšanu uz pārtikas produktiem. Izvirza sev interesējošus pētāmos jautājumus. Piemēram: Cik ilgā laikā un kāds daudzums pelējuma sēnes attīstās uz maizes izstrādājumiem? Vai temperatūra ietekmē pelējuma sēņu attīstību, daudzveidību, daudzumu? Pētījuma gaitā skolēni nonāk pie jautājumiem, kas liek pētījumu paplašināt. Rezultātā skolēni pelējuma sēnes meklē ne tikai mājas iekštelpās, bet arī ārā – uz māju sienām, akmeņiem, malkas, celmiem, koka ēku durvīm. Skolēni pētījuma rezultātā nonāk pie ieteikumu saraksta, kas būtu jāievēro, lai savās mājās pēc iespējas mazāk varētu novērot pelējuma sēnes gan uz pārtikas produktiem, gan uz dažādiem priekšmetiem.

4. Fizikā – "Izturīgais papīrs"

Pētnieciskajā projektā „Izturīgais papīrs“ skolēni no papīra izveido modeli (konstrukciju), kuram varētu būt reāls pielietojums un kurš varētu noturēt vismaz 40kg. Darba gaitā skolēni izmēģina stratēģijas, kuras padara papīru izturīgāku, atrisina problēmsituāciju –kā biroja papīru padarīt izturīgāku.